close
تبلیغات در اینترنت
مهارت ورزی برای معلمان از واجبات است/دوره طلایی کارورزی در دهه 60 و 70 رقم خورد
loading...

فرهنگیان نیوز

حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در نخستین نشست کارورزی دانشگاه فرهنگیان، با تأکید بر اهمیت پیوند میان دانش و مهارت، اظهار کرد: بهترین جایی که این پیوند باید اتفاق بیفتد، تربیت معلم و کارورزی است.............به گزارش فرهنگیان نیوز به نقل از فارس کد خبر: 975294   حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در نخستین نشست کارورزی دانشگاه فرهنگیان، با تأکید بر اهمیت پیوند میان دانش و مهارت، اظهار کرد: بهترین جایی که این پیوند باید اتفاق بیفتد، تربیت معلم و کارورزی است. وی با بیان اینکه آنکه درست آموخت، شایسته…

فرهنگیان نیوز بازدید : 39 دوشنبه 29 مرداد 1397 دیدگاه ها ()

حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در نخستین نشست کارورزی دانشگاه فرهنگیان، با تأکید بر اهمیت پیوند میان دانش و مهارت، اظهار کرد: بهترین جایی که این پیوند باید اتفاق بیفتد، تربیت معلم و کارورزی است.............

به گزارش فرهنگیان نیوز به نقل از فارس

کد خبر: 975294

 

حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در نخستین نشست کارورزی دانشگاه فرهنگیان، با تأکید بر اهمیت پیوند میان دانش و مهارت، اظهار کرد: بهترین جایی که این پیوند باید اتفاق بیفتد، تربیت معلم و کارورزی است.

وی با بیان اینکه آنکه درست آموخت، شایسته نیز به کار می بندد، گفت: سخت ترین کار، تربیت معلم، معلمی و حضور در کلاس بوده و  آموزش و پرورش کاری تمام وقت است.

خنیفر، کارورزی را گرانیگاه حرفه مقدس معلمی برشمرد و افزود: کارورزی لنگر عمل و درنگ در تجربه کاری است و معلم شایسته، معلم طراح سؤال و ایجاد بذر پرسش در ذهن دانش‌آموزان است.

وی، کارورزی را کارگاه خودباوری برای معلم آینده و عبور از مرحله نظر به عمل دانست و تصریح کرد: دوره طلایی کارورزی در دهه ۶۰ و ۷۰ رقم خورد که طی آن کارورزی در ۴ بخش شامل تعریف اهداف و مراحل حضور در کلاس درس، ایفای نقش تدریس و گزارش نویسی انجام می‌گرفت.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه مسیر کارورزی از سال ۹۱ در دانشگاه فرهنگیان تغییر یافته، در جایی عمق پیدا کرده و در جایی نیز نقد بر آن وارد است، گفت: کارورزی مرحله رسیدن به واقعیت معلمی و تجربه اندوزی است.

خنیفر، مشکل اساسی کتب درسی را سهم ۴ درصدی مهارت‌آموزی در آن عنوان و اظهار کرد: مهارت‌ورزی برای معلم از واجبات است و فراگیر همیشه باید آماده یادگیری باشد.

وی، کارورزی را فرصتی برای امکان سنجی، یادگیری خود نظارتی، عمق بخشی به آموخته‌ها و دوره خود اکتشافی برشمرد و گفت: دانشجو معلم در این دوره متوجه مهارت پنهان و استعدادهای خود می شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان در ادامه به بیان نکاتی در حوزه کارورزی پرداخت و تصریح کرد: نقد گذشته و یادآوری برخی موارد و به کار بردن دوباره آنها با اندکی اصلاح و طراحی مداوم برای زمانِ حال، از نکاتی است که می‌توان در کارورزی مورد توجه قرار داد.

وی با تأکید بر لزوم انجام مطالعات تطبیقی بین‌المللی و بررسی تحولات کارورزی در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، اظهار کرد: ارائه الگوهای بومی و انجام مطالعات براساس مؤلفه‌های بومی و فرهنگی از موضوعات مورد توجه است.

خنیفر، رصد مداوم تحولات کارورزی از جمله بحث مدرسه زدایی و بهم ریختن ساختارهای آموزشی در آینده را مطرح کرد و گفت: نگارش تجارب زیسته معلمی به ویژه تجارب کارورزی، هم اندیشی و تضارب آراء در حوزه کارورزی موجب ارتقاء و اعتلای این عرصه است.

وی همچنین حاضرین را به اهتمام در کاهش گسست با دنیای پیش رو توصیه و بر تلاش برای ترویج مقاله نویسی علمی در این حوزه و راه‌اندازی مجله علمی-پژوهشی کارورزی تأکید کرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه در کار عملیِ آموزش جدی و قاطع ولی شیرین سخن و رفتار باشیم، ابراز امیدواری کرد که حاصل این نشست، نتایج ارزشمندی در حوزه کارورزی باشد.

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه برای این خبر

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
تبلیغات

صفحات ما در شبکه های اجتماعی

درباره ما
اخبار آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان